الجمعة 18 أكتوبر 2024

قصه جميله العمر كاملة بقلم الكاتبه الشيماء محمد

انت في الصفحة 1 من 8 صفحات

موقع أيام نيوز

البارت الاول 
١
يا ميلا أنت يا بنتي إمسكي تليفونك شوفيه عمال يرن من الصبح مش مبطل إمسكي ديه كانت أختي آيات بتقولي على تليفوني إلى أنا برميه في أي حته وأدخل أوضتي أقعد مع نفسي بس غريبة المرداي إنها مردتش مع إنها كل مرة بترد عادي فسألتها أنت مردتش ليه يا آيات زي كل مرة!!
ردت وقالتلي عشان كل مرة بيبقوا أصحابك لكن ده رقم غريب..التليفون بدأ رن تاني قامت قالتلي خدي شوفي تليفونك أنا رايحه أنام بقا عشان امتحان بكرة وبابا وماما قاعدين بيتفرجوا علي المسلسل ونينو نام هو كمان نينو ده أخونا اسمه نبيل وبندلعه نينو

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
آيات تصبحي علي خير بقا يا ميلا.
رديت عليها تلاقي الخير وفجأة وأنا لسه بوضب أوضتي وحاجتي عشان أقعد أقرأ شويه وأنام التليفون رن تاني بالرقم المجهول اتجاهلت مرة وقولت خلاص لكن رن تاني وأتفاجئ إنه رانن بتاع عشر مرات!!!
وأنا في فجأتي إذا به بيرن تاني! قومت فتحت الخط قولت يمكن حد غير رقمه من أصحابي أو أي حاجه مهمه..فتحت الخط متكلمتش لقيت إلي قالي بنبرة صوت هادية أخيرا رديتي.
أنا شلت التيلفون من علي وداني وقولت مين ده كنت هقفل لاني معرفش الصوت ده بس حاسه إنه مش غريب عليا وأنا بفكر لقيت إلي بيتكلم تاني وبيقولي معقول معرفتنيش! ده أنا إلي في بالك وفي قلبك علطول ده أنا إلي أنت منتظراه من زمان أنا الحلم أنا الفارس أبو حصان أبيض..
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
پصدمة واستغراب لنفسي مين ده!!
رد تاني وقالي معقول كده معرفتنيش يا ميلا!
وأنا كل ده مش حاسه بحاجه إلا الصوت إلي بيكلمني وحاسه أنه بعيد اوي عني مع إن التليفون جمب ودني لحد ما سمعت ضحكة فوقتني ونفس الصوت وهو بيقول معقول مصډومة أوي كده مكنتيش متوقعة!
فوقت ورديت بهدوء عكس الحړب إلي جوا دماغي أنت مين وإزاي عرف رقمي وليه بتكلمني دلوقت! 
رد وقال أنا مين أعتقد أنت عارفة وكويس أوي أوي يا ميلا 
إزاي عرفت رقمك مش مهم ليه بكلمك عشان حسيت إني عاوز أكلمك وعارف إني لو رنيت من رقمي الي أنت حفظاه بقلبك عمرك ما هتردي عليا عشان كده رنيت من رقم غريب قال الجملة الأخيرة بشوية استهزاء..
انا أول ما سمعت الكلام قفلت واتوقعت أنه هيرن لكن مرنش تاني!!
روحت قعدت علي سريري وحطيت تليفوني قدامي واتطحنت عياط كل دموعي كل ۏجعي كل حاجه افتكرت لما كنت معجبه بيه وأنا عيلة في الثانوي وهو جه جديد في السنتر إلي أنا كنت فيه كان كل البنات معجبه بيه وأنا كنت مبتعاملش مع حد خالص من الولاد إلا في حدود بسيطة خالص وزي زي غيري لقيتني في يوم بفكر فيه قولت لا لا مش أنا إلي أضعف وأخيب زيهم وتمر فترة الثانوية وأنا كل يوم بتشد ليه وبجاهد نفسي ومش عارفه..وهو كمان إزاي هيعرف إني معجبه بيه واحنا تعاملنا اصلا في حدود ضيقة خالص ممكن مسابقات نبقي في نفس الفريق نتنافس في حاجه رحلة مثلا حاجات عادية خالص لحد ما كل واحد دخل كلية هو كان كليته في القاهرة وقلبي معاه وأنا كليتي كانت في اسكندرية والي زاد الموضوع أن والدي قرر إننا هننقل اسكندرية يعني كل حاجه ضاعت واستحالة نتقابل تاني!!!
لكن كنت بدخل بروفايله كل يوم كنت بحاول أبعد نفسي وأفوقها بس كانت بتغلبني لحد ما في يوم قررت أبعد وأنسى عشان أعرف أكمل حياتي وكفاية شغل

انت في الصفحة 1 من 8 صفحات