الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

روايه كاملة للكاتبة المبدعه جهاد عامر مكتملة الاجزاء

انت في الصفحة 1 من 8 صفحات

موقع أيام نيوز

الجزء الاول
يا حبيب امبارح وحبيب دلوقتي.. يا حبيبي لبكره ولآخر وق..
الله الله يا ست حواء قاعدة هنا بتغني لحبيبتك أم كلثوم وسيباني مع خالتك ف المطبخ محتاسة!!
وهو حد قالك تعملي فالحة وتقولي انا اللي هعمل الأكل! قال ايه عشان سي آدم لما ييجي ياكل من ايدك!! خلاص اشربي بقى ومالكيش دعوة بيا أنا أصلا ماكنتش عايزة اقعد انهاردة من شغلي بس حكم القوي.
ايتااا ايتااا يا حواء أوعي تكوني لسه بتغيري مني أنا وآدم!!
أغير منك انتي وآدم!! ليه إن شاء الله دا انتوا الاتنين متخلفين زي بعض وبحمد ربنا إنه أخوكي لوحدك وإن العبط بتاعه ماوصلش ليا زيك.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
لا بقولك ايه ماسمحلكيش تغلطي فيه قدامي دا دومي باشمهندس قد الدنيا وكمان..
حوووور ..
يالهوي خالتك هتنفخني خلصي وتعالي ساعدينا بسرعة..حاضر يا ماما جاية اهوه.
بعد ما سابتني وطلعت تجري عشان تساعد خالتو وماما في تحضير الأكل لإن أخوها على وصول.. طلعت مني تنهيدة ۏجع!!
آدم جاي انهاردة جاي بعد تلت سنين غياب!! سافر يكمل تعليمه برا ومن ساعتها مارجعش أو هما اللي بيقولوا كدا.. بس أنا شوفته وسمعت صوته.. أنا حسيت بيه يوم ما بابا ماټ وقعدت تلت أيام غايبة عن الوعي كنت بفتح عيني أشوفه جنبي بيطبطب على إيدي.. بس لما فوقت وسألت عليه قالوا إنه مانزلش أصلا لإنه عنده شغل وماعرفش ييجي ماعرفتش أصدقهم ساعتها بس مع الوقت ولما هو حتى ماكلمنيش ولا فكر يطمن عليا حتى بمكالمة.. صدقتهم!!
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
ومن ساعتها لا شوفته ولا بسأل عليه وحتى لما تيجي سيرته بدخل أوضتي اللي بالمناسبة ف بيته! .. خالتو لما بابا اتوفى ماوافقتش أقعد أنا وماما لوحدنا في بيت بابا وخصوصا إني ماليش أخوات.
حواء!! انتي واقفة هنا بتعملي ايه هيا مش حور جات قالتلك تعالي عشان تساعديني أنا وخالتك! يا بنتي آدم زمانه على وصول خلصي يلا..
ماما انتي عارفة إني مش بحب أقف ف المطبخ مع حد يا أقف لوحدي وأعمل كل حاجة لوحدي يا ما أعملش خالص وبعدين أنا مش عايزة أعمل حاجة أصلا انهاردة ومش جايلي مزاج.
حواء!! انتي لسه زعلانة من آدم!!
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
كانت بتبصلي وكأنها بتخترق دماغي عشان تعرف بفكر ف إيه ماما طول عمرها بتفهمني من عيني أو يمكن أنا اللي واضحة ذيادة عن اللزوم!!
زعلانة من آدم!! و أزعل من آدم ليه هو في حاجة حصلت عشان أزعل منه أو مازعلش! آدم مش فارقلي أصلا يا ماما عشان أ..
عشان تفكري فيه أو ييجي على بالك أو تسألي عليه مثلا!!
سمعت صوته وهو واقف ورايا لوهلة حسيت قلبي وقف والأكسجين خلص م المكان كله ماقدرتش ألف ناحيته وأشوفه! مش عارفة هقدر أتحكم ف دموعي ولا لا..
آدم! حبيبي حمد لله على سلامتك نورت بيتك يا ابني
بعدها خالتو وحور جم سلموا عليه وطبعا السلام دا كان بعياط كتير وأحضان أكتر ودا كله وأنا لسه مدياه ضهري ومش مستوعبة أصلا أنه في نفس المكان وبيني وبينه خطوتين بس..!!
حواء انتي واقفة كدا ليه مش هتسلمي على آدم!
غمضت عيني وشتمت حور بصوت واطي وخدت نفس عميق وفتحت عيني وقررت أواجه مصيري..
أول ما لفيت لقيته واخد خالتو وماما في حضنه و.. بيبص عليا وبيبتسم!! وايه دا هو قلبي ابن النتن دا بيدق ليه دلوقت!!
حمد لله ع السلامة
قولتها وانا بتهرب من عنيه وقدرت بأعجوبة ألبس قناع الجمود وروحت على أوضتي وقفلت الباب ورايا حور جاتلي بعدها وقولتلها تعبانة شوية ومش هقدر أخرج وطبعا عشان هما كلهم عارفين مزاجي المتقلب وإني بميل للعزلة مافيش حد حاول يكلمني تاني.
الساعة 37 12 أكيد كلهم ناموا دلوقت ولأني شخصية ليلية دايما بحب أقعد في البلكونة بالليل وأسمع أم كلثوم وطبعا بوجود مج الشاي بالنعناع بتاعي خدت موبايلي والهاند فري وعملتلي مج الشاي بالنعناع وفتحت البلكونة وقعدت.. لكن حسيت جسمي اترعش من السقعة خصوصا أننا في شهر يناير ف حطيت الشاي وشغلت الست وهيا بتغني سنين ومرت وروحت أجيب شال من أوضتي.
جبت الشال ودخلت البلكونة لقيت اللي قاعد على الكرسي بتاعي.. وبيشرب من

انت في الصفحة 1 من 8 صفحات